Data in 2017: voor steeds minder merken is het als ‘teenage sex’

Geschreven door: Rob Marijn op 10 april 2017
“Big data is like teenage sex: everyone talks about it, nobody really knows how to do it, everyone thinks everyone else is doing it, so everyone claims they are doing it” aldus Dan Ariely. Voor het gros van merken slaat Dan Ariely’s quote de spijker nog steeds op de kop. Lees het artikel van Dave Kruizinga in FrankWatching.

Dit terwijl in 2016 veel nieuwe toepassingen en technologie het levenslicht hebben gezien waarmee data kunnen worden omgezet in impact via één-op-één digitale marketing.

Gezien de snelheid waarmee ontwikkelingen zich in 2016 opvolgden, kan het niet anders dan dat 2017 voor echte ‘data-fanatics’ een interessant jaar wordt als het om digital marketing gaat. Een jaar waarin de drempel voor marketeers verder omlaag gaat om de eerste stappen te maken. Voor specialisten ontstaan nieuwe uitdagingen omtrent predictive analytics en artificial intelligence (AI).

Daarom speciaal voor marketeers: drie belangrijke inzichten van 2016 en de belangrijkste voorspellingen over data voor 2017 op een rijtje.

Lees hier het hele artikel van Dave Kruizinga's blog in FranWatching. Dave is founder van ConversionMob: combining data science en digital marketing.


Deel dit nieuws op:

 


Gerelateerd nieuws