Nieuws

  • 25sep

    Waarom de AVG het mkb opnieuw hard gaat raken

    Rob Marijn - Nederland ICT, branchevereniging voor data en marketing DDMA, de Mediafederatie en MKB-Nederland hebben een open brief op hun website gezet waarin zij hun zorgen uiten over de aanstaande ePrivacy-verordening. Volgens deze partijen zou het mkb serieus geraakt kunnen worden als Den Haag de koers niet wijzigt.
  • 17jul

    Hoe big data de bouwsector op zijn kop zet

    Rob Marijn - Data wordt steeds vaker gebruikt om nieuwe verdienmodellen te ontwikkelen. Ook de bouw krijgt hier mee te maken: de partij die data verzamelt en omzet in kennis, heeft in potentie de regie in handen. Gaat de bouw de slag missen..?
  • 07jan

    Slechts klein deel mkb klaar voor big data

    Rob Marijn - Slechts een klein deel (minder dan 1 procent) van het midden- en kleinbedrijf zou op dit moment klaar zijn voor het toepassen van big data in het bedrijfsproces. Dat blijkt uit een inventarisatie van het CBS in opdracht van ECP/Platform voor de Informatiesamenleving en het Ministerie van Economische Zaken.
  • 10apr

    Data in 2017: voor steeds minder merken is het als ‘teenage sex’

    Rob Marijn - “Big data is like teenage sex: everyone talks about it, nobody really knows how to do it, everyone thinks everyone else is doing it, so everyone claims they are doing it” aldus Dan Ariely. Voor het gros van merken slaat Dan Ariely’s quote de spijker nog steeds op de kop. Lees het artikel van Dave Kruizinga in FrankWatching.
  • 22mrt

    Hoe speelt Nederland in op het tekort aan Data Scientists?

    Rob Marijn - De roep vanuit het bedrijfsleven om deskundige Data Scientists is al jaren hoorbaar. Recent onderzoek door de Nationale Denktank voorspelt een tekort van 8.000 Data Scientists in 2018. Die schatting is waarschijnlijk nog aan de voorzichtige kant. Maar nieuwkomer The Analytics Academy heeft een strijdplan klaar.
  • 19mrt

    Voetbal en big data

    Rob Marijn - Remiqz uit Amsterdam heeft grote plannen om de transfermarkt in het voetbal eerlijker te maken. De startup wil Big Data gaan inzetten om transferwaardes te berekenen en zodoende de invloed van makelaars te beperken.